18 Mart 2013 Pazartesi

Işık

Dost meclislerinde süre giden muhabbetlerde herhangi bir şeyin gücünü anlatmak için kullanılan ".... insanı rezil de eder, vezir de" tabiri, ışık konusu ile birebir uyuşma özelliğine sahip. Doğru bir şekilde kullanılan ışık, bir insanı olduğundan daha güzel ve çekici gösterme gücünü içinde barındırır. Moda ve reklam çekimlerinde kullanılan ışıklar bu nedenle ayrı bir öneme sahiptir. Çünkü yaratılması amaçlanan imajın tüketiciyi anında harekete geçirici bir özellik taşıması gerekir. Bu nedenle ticari açıdan ayrı bir önem kazanan aydınlatma yöntemleri konusunda titiz bir ön hazırlık ve uygulama süreci yürütülmelidir. Aksi takdirde yanlış ışık uygulamalarının neden olacağı görüntüler, amaçlanan imaja ulaşmayı sekteye uğratacaktır. Bu da markanın ticari başarısında bir düşüş yaşamasına neden olacaktır.





Kapitalizmin yükselişi ile paralel olarak değeri artan reklam sektörü, bize sahip olduklarımızdan ziyade "sahip olursak kendimizi ne kadar da mutlu hissedeceğimizi" düşündüren mesajlar sunma derdini taşır. Ve çoğu zaman da ister söyleyerek isterse doğrudan göstererek bunu gayet iyi başarır. Arzulanan imajları yaratmanın yolu da kuşkusuz iyi tasarlanmış bir senaryo ve onun profesyonel bir şekilde uygulanmasından geçer. Uygulama aşamasında da titiz ve özenli bir çalışma disiplinine sahip olan bir ekip sayesinde reklamı yapılacak ürün ya da hizmet olduğundan daha da cazip hale getirilerek tüketicinin ilgi ve beğenisine sunulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder